5 noiembrie 2010

Instantaneu! Din Turda…

Astăzi, în a cincea zi a lui Brumar, turdenii au avut ocazia de a admira prima expoziţie de fotografie a bloggeriţei turdene Laura, autoarea blogului Pipo’s.
Peste “uliţă” de Colegiul Naţional ce poartă numele domnitorului care a unit pentru prima dată ţările române – Mihai Viteazu (unde Laura ia câte o pauză din viaţa de fotograf), in incinta imobilului de pe Strada G-ral Dragalina la nr.143-145, prin bunavoinţa gazdei – familia Racu, a avut loc expoziţia unuia dintre cei mai tineri fotografi turdeni la început de cariera – Laura Curta.
Ne-am adunat cu toţii – membri ai familiei, prieteni, colegi, profesori, cunoştinţe – şi plini de emoţie ne-am înfiinţat la faţa locului să aflăm surpriza promisă de Laura. Ea, la fel ca noi, a fost cuprinsă de emoţii, dar a reuşit să ne explice cu răbdare fiecăruia la întrebările şi curiozitatea cu care am întâmpinat-o.
După ce am văzut, pipăit, mirosit şi gustat fotografiile, fiecare dintre noi am rămas cu o anumită impresie. Desigur, plăcută.
Laura, ca orice artist la început de drum, a atacat întregul spectru al fotografiei – am întâlnit instantanee, portrete, natură moartă, imagini macro. Cu siguranţă, în toate a pus şi câte o bucăţică de suflet.
A venit şi un moment mai solemn – clipa în care omul din umbră, sfătuitorul Laurei, maestrul Ovidiu Cosac (fotograf şi regizor, fost director al Teatrului Municipal din Turda) a pledat despre fotografiile Laurei şi despre artistul Laura A simţit înclinaţia spre instantanee, care exprimau fiecare în parte câte un sentiment complex, o stare lăuntrică reflectată. Şi cel mai important lucru, îl cităm pe domnul Cosac – “Laura a simţit exact momentul când trebuia să apese butonul declanşator”.
Părinţii, Maria şi Sergiu Curta, sprijin de-o viaţă a Laurei, ascultau cu emoţie prezentarea maestrului şi re-trăiau fiecare imagine, fiecare moment, mândri de fiica lor.
Astăzi, toţi turdenii am fost mândri să avem între noi o persoană de o valoare autentică, cu mult talent şi entuziasm, care o să ne reprezinte peste ani în lume. Vom fi mândri, ca de atâtea ori, când de Turda noastră, de aceste locuri şi valorile lor se va vorbi cu respect şi admiraţie.
Laura nu ne-a lăsat să plecăm fără a lăsa câteva impresii în „cartea de oaspeţi” pe care o să o citească mereu cu nostalgie.
Îţi mulţumim, Laura!

10 comentarii:

multumesc mult pt vorbele bune. ma bucur ca a fost atata lume la expo( au fost si oameni la care nu ma asteptam sa apara acolo iar prin faptul ca au facut-o mi-au intregit bucuria:) )
ma bucur mult ca ti-a placut, ca v-a placut.

ps: ce urat ma iesit in pozaaaaaaaa. aveam niste emotii gigantice, mari mari mari.

Ii doresc Laurei Curta multe succese de acum incolo.
Multumesc F.Coman ca ne tii la curent.

@ Laura - nici vorba, in poza ai iesit foarte bine :) Si despre emotii - si noi aveam :)), asa ca totul a fost chit. Ne-am bucura mult sa te avem alaturi de noi, pe "pluta" daca iti va face placere.
@ Ana Catalina - sper sa fac mai mult decat rolul modest de priza :)) (a tine lumea la curent) :-P
Sper sa reusesc mai mult, peste aceste locuri, si in numele lor.
M-as bucura ca acest blog si mentalitatea unei echipe frumoase sa triumfe, mult mai mult decat m-as bucura pt un succes in numele meu singular. De asta sunt astazi aici, pentru ca am crezut si cred inca in acest vis. De multe ori, pentru a reusi ceva aici, a fost nevoie de ore si ore de munca, ore luate din energii care puteau fi valorificate pentru multe alte prioritati una mai arzatoare ca alta, si nu pentru ca dispun de un timp in plus :)
Sper sa nu ma dezamagiti, nici un plutist, sau viitor plutist :)
De la toti colegii astept aceeasi atitudine. Timpul, stim - e finit. Nu e nimeni absurd sa ceara imposibilul. Doar, dragi colegi, vreau sa va salut, si sa stiu daca mai sunteti pe aici, pe aproape :)

Felicitări Laurei, felicitări plutistului pentru instantaneul prins la prezentarea instantaneelor.

BAU
Imi pare rau ca nu am putut sa ajung si eu la expozitie... dar stai linistita ca la urmatoarea o sa fiu primul... iti promit!
PS: Nu ai iesit urat in pozaa!!! >:P

La Zolty cand s-a izolat casa nu v-am vazut. Nu a scxris nici el, nici groparu, nici zamfir despre voi.Nu sunteti prieteni cu Zolty? Sau nu aveti timp de nimicuri? Bravo "comunitate de barfa"!

Stimata persoana anonima care incerci sa iti judeci semenii, te rog sa iti declini identitatea, mai ales cand faci acuzatii tendentioase.
Nu ne-a cerut nimeni ajutorul in cazul lui Zolty, nu tinem minte sa fi primit vreun mail de mobilizare in acest sens de la nimeni. Ii dorim tot binele, ne bucuram ca un concetatean al comunitatii noastre a fost ajutat sa isi poata rezolva din probleme.
Nu e vina noastra ca nu reusim sa ne ocupam de toate cazurile comunitatii, oricat ne-am dori sa facem asta, tinand cont ca aproape toti suntem si cu un servici stabil si cu o viata de familie sau alte obligatii. Nu putem sa ne ocupam de toate problemele comunitatii, pentru acestea sunt institutii abilitate si centre de voluntariat. Suntem niste simpli bloggeri care incearca sa promoveze comunitatea cu ceea ce are ea mai de pret in domeniul artei, istoriei, naturii, ecologiei, geografiei, obiceiurilor, valorilor locale, si a promovarii unei atitudini de schimbare a unor mentalitati rigide, gresite.
Spre deosebire de cei care ne acuza ca fiind "comunitate de barfa", noi avem mai putin timp de barfa fiindca avem si servici si de dedicam viata activitatilor in care suntem implicati, spre deosebire de cei care scriu tendentios comentarii si nu au nici barbatia sa le semneze.
Ne cerem scuze Laurei, pentru aceasta continuare de discutii care nu isi au rostul ca si comentarii mai ales la postarea referitoare la evenimentul artistic a carei protagonista a fost.
Stimate domnule/doamna anonim(a), ai dreptate, sunt importante si actiunile civice ale comunitatii. Te invit ca inainte sa aduci critici distructive si defaimatoare, sa construiesti mai intai un blog/ o uniune a unor bloguri cu tematica sociala, sa propui actiuni civice, sa le popularizezi, sa ii lauzi pe cei care se alatura proiectelor de care au luat cunostinta, sa te abtii in a judeca cativa oameni care in nefericirea lor nu au reusit sa bifeze si acel eveniment, din diverse motive pe care nu esti in masura sa le judeci (suprapunerea evenimentului cu o problema f grava de servici, deplasarea din localitate si/sau din tara, probleme de familie, parastase, inmormantari, spitalizare, anumite obligatii, sau pur si simplu neluarea la cunostinta a evenimentului).
Nu esti cu nimic mai bun, domnule/doamna anonim(a) daca te opresti ca si hotul care striga hotii sa vezi paiul din ochiul altora, si sa ignori barna din ochii dumitale.
Nu am fi nici noi cu nimic mai buni daca te-am lua la rost - unde ai fost la prezentarea unei tinere valori artistice a Turzii, nu a scris nimeni despre tine ca fiind prezent(a), si nici nu e treaba noastra sa judecam, sa cautam evenimente sa se potriveasca cuiva, pentru a-l incrimina cu tot dinadinsul.
Iar daca suntem o "comunitate de barfa" se pare ca ne citesti si asa, si ca suntem importanti. Te-am ruga sa ii lasi si pe ceilalti cititori sa isi exprime parerea daca avem un blog de barfa sau nu.
Cu scuzele si pararea de rau de a nu fi reusit sa participam in al ajuta pe colegul nostru blogger Zolty aflat in suferinta.
PS: Va rugam sa semnati comentariile, chiar si daca nu aveti un id de mail, pentru a nu reporta ca spam si sterge comentariile improprii.

Din cate am inteles eu titlul articolului este "Instantaneu din Turda" . Ma distreaza cand se gaseste mereu cate cineva sa inteleaga altceva decat ce este scris.
Multe felicitari Laurei si multe succese in continuare.

Cu tot respectul, am dorit initial sa nu ma amestec in aceasta problema. Dar nu am putut suporta sa stau cu nepasare, deoarece in trecut am avut parte de acelasi tratament, din partea persoanei „anonime” despre care va voi spune mai multe detalii.
Nu stiu de ce comentariul scurt din 15 noiembrie, cel postat la ora 12:43, nu mi se pare deloc la obiect - as face trimitere la o vorba neoasa "confunda sula cu prefectura".
Respectiva "doamna" anonima se pare ca era o cunoscuta "fosta" jurnalista din Turda cu initialele Z.P. (de la zeppelin probabil, nu va ganditi la ceva rau).
Am avut ocazia, la viata mea, sa ma "minunez" de postarile vehiculate de aceasta persoana intelectuala (jumatate dintre ele atacuri gratuite si unele care miros a facaturi artificiale de la o posta) si de tot felul de comentarii tendentioase, chiar si asupra unor oameni de buna credinta care i-au raspuns frumos pe blog.
Imi cer scuze, nu am nimic cu respectiva persoana, doar cu o parte a comportamentului sau.
Nu imi miroase a bune nici actiunile cu spoiala civica pe care le intreprinde; aproape mereu, dupa parerea mea, au un interes ascuns. Cercetati bine, si veti descoperi!
Am o intrebare "doamnei" anonime, daca intr-adevar e Z.P. si mi se confirma banuielile in vreun fel: Ati participat la expozitia Laurei? De ce ati plecat grabita, de nu v-au vazut toti cei care s-au strans apoi cu zecile si nu a scris unul despre dumneavoastra?
Cum vine vorba „cine acuza, se cam acuza”, daca doriti, stimata „doamna”, va pot ajuta in urmatorul fel: imi dati adresa de corespondenta postala si va promit ca va fac cadou cartea „Codul bunelor maniere”, daca nu ati avut bani sa v-o cumparati si sa o cititi. In aceasta carte, de care va povestesc, se spune ca nu este politicos sa reprosati cuiva ca nu a oferit ajutorul sau nu a oferit un cadou pe care il asteptati. Poti cere cuiva sa nu faca rau, dar nu il vei putea obliga sa faca anumite lucruri voluntare (bune, dupa parerea celui care reproseaza), pe care nu poate sau nu doreste sa le faca, din motive pe care nu doreste probabil nici sa le comenteze.
Nu doresc sa semnez acest articol, si nu din motive de prea putina barbatie sau feminitate. Ci doar pentru ca sunteti obisnuita atata de bine sa duceti un razboi mediatic distructiv, plin de injurii, vulgaritate, cenzurarea drepturilor la replica si manipulari ale realitatii dupa bunul dumnevoastra plac, incat nu ar avea rost sa va hranesc mai departe energia negativa cu care va place sa va inconjurati.
Le doresc succes plutistilor, care cel putin au initiativa sa construiasca ceva frumos. Nimeni nu le poate reprosa ca nu au reusit totul, pentru ca sunt abia la inceput.
Mult succes, plutisti! Eu va citesc cu placere, indiferent de comentariile tendentioase ale „doamnei” anonime.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More